از خوردن ماهی غفلت نکنید

                                                  

آیا می دانستید برای سالم ماندن مصرف ماهی به دلیل غنی بودن از ویتامین ها، مواد معدنی و مواد مغذی فراوان می تواند بسیار مفید باشد.
ماهی و روغن ماهی باعث افزایش عملکرد سیستم دفاعی بدن می شود. اسیدهای چرب امگا۳ موجود در ماهی برای سلامت استخوان و پوست و همچنین رشد آنها لازم و ضروری است. ماهی هایی که غنی از اسیدهای چرب امگا۳ هستند عبارتند از: ماهی تن، ماهی آزاد و ماهی قزل آلا. چنانچه قادر به مصرف ماهی نیستید می توانید هفته ای دو مرتبه از مکمل های روغن ماهی استفاده کنید.
ماهی خطر ابتلا به بیماری های قلبی و سکته زنان و مردان را کاهش می دهد، بخصوص در آن دسته از افرادی که به دیابت مبتلا هستند. ماهی دارای خاصیت غذایی است که به تمیز شدن خون کمک می کند بنابراین خون به راحتی می تواند به قلب برود و از آن خارج شود.
علاوه بر تمام اینها مصرف ماهی یا روغن ماهی باعث تقویت و بهبود بینایی می شود. ماهی دارای اسید دوکوساهگزونیک (DHA) است که نزدیک سلولهای عصب بینایی چشم تولید می شود و چون مصرف ماهی DHA بیشتری به بدن می رساند، قدرت بینایی تقویت می شود و از آسیب دیدگی چشم جلوگیری می شود.به شما توصیه می کنیم که برای حفظ خاصیت ماهی آن را بیش از حد لازم نپزید.

/ 2 نظر / 7 بازدید
سید جمال طباطبایی

این که غذاب من است تنها غذایی که میتوانم بخورم البته اب پز که خیلی بد مزه است خودم گاهی که نه همیشه روی زغال درست میکنم از جنوبی ها یاد گرفتم حالت تنوری خیلی خوشمزه است برای من که دیابت 375 دارم